torsdag 26 februari 2009

En helt vanlig dag

6.00 Millie vaknar och vill ha mat, byter även en blöja på henne.
6.30 Charlie vaknar och vill ha välling. Jag förklarar att vällingen är slut (lögn) och att pappa snart kommer med ny välling. Charlie gråter.
6.45 Charlie somnar och jag med efter att ha varit uppe och kissat.
7.30 Millie vaknar och vill ha mat. Ammar och väcker sedan Charlie.
8.00 Ger Charlie välling, packar dagisväskan, syr i en knapp i overallen, klär på Charlie, letar efter Charlies fleecejacka, dammsuger av köket, tar på Charlie ytterkläderna och skickar iväg honom med pappa.
8.30 Millie vill ha mat igen. Byter en blöja och tar på mig linser och lite smink
medans Millie luftar rumpan.
9.00 Ringer hälsocentralen och min blingocoach.
9.30 Millie vill ha mat. Ammar och sedan somnar hon:=)
9.45-11.15 Lagar lasagne och stryker. Hänger en tvätt och slänger in en ny i maskinen. Tömmer diskmaskinen.
11.15 Millie vaknar och får mat.
12.00 Tobba och Jenny kommer och äter lunch med mig. Trevligt att prata med vuxna människor en stund
13.30 Nu vill Millie ha mat igen. Rusar ut till bilen och sopar av den.
14.oo Hämtar Charlie på dagis.
14.30-15.00 Charlie gråter efter pappa och jag skottar på gården.
15.15 Gissa vem som vill ha mat?? Byter blöja och hänger tvätt. Hinner stryka lie till.
16.00 Millie vill ha mat igen. tage kommer hem och jag somnar i soffan med Millie.
17.00 Vaknar och fattar ingenting. Tage och Charlie är borta.
17.15-17.45 Pratar med Ninni i telefonen om karlar......
17.45-18.30 Jag får se på Glamour relativt ostört.
19.00 Millie vaknar och vill ha mat. Byter blöja och fixar välling till Charlie och får på honom pyjamas. Millie somnar om i min famn.
19-22 Millie sover i min famn och jag glor på tv hela kvällen. sitter och funderar på vad jag ska göra till lunch. Antingen blir det pannkakor eller morotssoppa med kokosmjölk.
Nu sitter jag här och summerar dagen. Det går rätt bra när man bortser från sina egna behov och bara är andra till lags. Tänkvärt.....
Godnatt

1 kommentar:

Carolas vardag sa...

Millie verkar gilla mat:)rätt mycket:)Trevlig helg KRAM