onsdag 4 februari 2009

Ännu mera snö.....

Det är ju helt sjukt vad det snöar här. Jag börjar tröttna på att Tage plogar var och varannan helg.....men jag är ju iofs jätteglad när vi åker och shoppar så jag ska väl inte klaga.

Idag gick vi upp på bvc, bara från kondis, men ändå!! En liten promenad blev det i alla fall. Tur det eftersom jag inte kunde motstå semlorna på kondis. Jag lunchade med Ninni och Marianne idag och det var trevligt. Bebislösa vänner som aldrig säger nej till att hålla en liten Millie;=)

Jag lyckades lura iväg Charlie på en promenad nu på em. Jag sa att vi skulle leta efter en lastbil, då var det inga problem att sitta still i vagnen, hahaha, tyvärr såg vi inte en enda lastbil på hela vägen. Men vi såg desto fler hundbajsar!! Urk vad äckligt det är. De som inte plockar upp efter sin hund har jag en fråga till: Spolar inte ni när ni har bajsat? Vill ni att de som kommer efter er ska se era korvar?? Jag bara undrar för jag tycker att det är så fruktansvärt äckligt och hänsynslöst att inte plocka upp hundbajset efter sin hund.
Jag tycker att man ska kunna bli bötfälld om man inte plockar upp bajset. Tänk vad Härjedalens kommun skulle bli rika!!
Nu blir jag väl lynchad av alla hundägare men det skiter jag i.

Nu ska jag laga lite middag sen ska jag packa traderapaket.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Jag håller med helt och hållet ang. hundbajset. Tusen tack för dop-presenten. Tyra blev jätteglad. Hon hälsar och tackar också.

Carolas vardag sa...

Håller med också om hundbajset blir du på hoppad av hundägare så ring så kommer jag.Du håller jag slår bajset i ögonen på dom;)Kram

Anonym sa...

Nä då inte av mej iaf, jag tycker det är vidrigt! Särskilt när man är ute med barnen som inte riktigt har koll på var dom sätter fötterna.

Anonym sa...

Oj glömde att underteckna, föregående va från Annica T

Anonym sa...

flerhundsägaren håller bara med, självklart ska man ta upp efter sin/a vovvar! det gör då jag när de få gånger vi rör oss i samhällen... ;-)

DESSUTOM DELAR HÄRJEDALENS KOMMUN UT GRATIS BAJSPÅSAR!!!! finns både på kommun å på brukshundklubben!!!