torsdag 30 december 2010

Summan av kardemumman 2010

Gjorde jag något år 2010 som jag aldrig gjort förut?
Jag började jobba inom vården. Ett beslut som jag önskar att jag tagit tidigare.

Blev någon nära mig förälder i år?
En av mina bästa fick världens sötaste lilla Alice.

Dog någon som stod mig nära?
Tack och lov inte.

Gjorde du något du inte trodde att du skulle klara av?
Jag tog själv hand om mina barn under tiden som min sambo låg på sjukhus. Jag trodde många gånger att jag inte skulle fixa det.

Bästa köpet?
Jag skriver på den nu.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag var väl frisk någon gång emellan alla förkylningar och magsjukor jag åkte på. I maj fick jag hälsporre som jag har ännu.

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder till mig och mina barn, mat och skor. I den ordningen tror jag dessutom.

Största misstaget?
Att tro att jag kunde förändra en situation själv.

Vad har gjort dig riktigt glad?
Mycket. Att Tage blev frisk till slut var nog den största glädjen. Evelina tog studenten och fick stipendium för att hon var så duktig. Daniel träffade en underbar tjej som han bor ihop med. Alla nya underbara människor jag lärt känna genom mitt jobb och skolan.

Vad önskar du att du hade gjort mer?
Tränat förstås. Räknat matte på helgerna så jag hade klarat A-kursen.

Något du önskade och fick?
Vår dator. Jag älskar den.

Något du önskade dig men inte fick?
Nytt objektiv till kameran.

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jag hade kalas på jobbet, kalas hemma med en massa vänner. Jag fick så mycket fint att jag tyckte det stundtals blev pinsamt. Men tack ändå....:)

Vad fick dig att må bra?
Att jag klarade av saker jag inte trodde att jag skulle. På något vis tycker jag själv att detta året med alla sjukdomar har gjort mig lugnare. Oklart om min sambo håller med iofs.

De bästa nya människorna du träffade?
Jenny Augustsson. En nyfunnen vän jag aldrig vill bli av med. Hon ger mig energi och får mig att må bra.
Jennie och Therese träffade jag innan annars hade de oxå varit på listan.
Kan jag inte få berätta om mina "gamla" människor? Där finns det många godingar ska ni veta;)

Vem saknade du?
Tage när han låg på sjukhus. Min underbara Ninni och Helena i Göteborg.

Vad är du mest stolt över?
Mina fina barn som det går så bra för.
Lite stolt är jag över att jag faktiskt blivit bättre på att fota även om jag har en lång väg kvar att gå.

Största musikaliska upptäckten?
Lissie, Joshua Radin.

Högsta önskan inför 2011?
Att vi får vara friska, att min hälsporre ger med sig och kanske ett objektiv till kameran.

1 kommentar:

....... sa...

Din jävla gojävel! :) <3