torsdag 30 december 2010

Mandelpotatisplättar med löjrom.


Ursäkta den sjukt dåliga bilden men jag hitta ingen bättre på denna lilla goa plätt som jag ska käka i morgon. Det är en mandelpotatisplätt som man har löjrom på. Jag älskar ju löjrom och kan äta nästan hur mycket som helst.

Först ska vi äta kött med lite olika såser tillsammans med barnen. När de somnat ska jag göra en tallrik med lite goda mumsbitar till mig och Tage.
Förutom godbiten ovan så blir det gratinerad hummer med tomatsmör, löjromstoast och en räksallad med avokado och hemgjord majonnäs, det är supergott tycker jag.

Till efterrätt önskade sig Tage pannacotta, så snäll som jag är så ska jag göra det. Det blir en med vit choklad och hallon med lite rivet limeskal på.

I morgon åker vi till Lofsdalen och bara myser. Jag har en ny stickning på gång och jag har även tänkt mig en premiärtur på skidorna.

Gott nytt år!

Inga kommentarer: