måndag 13 december 2010

Pepparkaksbak

Idag fick jag gå hem från jobbet eftersom jag mådde superdåligt. Halsen värkte och huvudet dunkade. Jag är så grymt trött på att vara förkyld att jag inte står ut längre snart.
Vad gör jag för fel som aldrig håller mig frisk?

Jag vet att jag är för tjock och att det spelar roll men alla tjockisar är väl inte förkylda jämt eller? Cancer är det inte för det kollar jag varenda gång jag är hos doktorn.

Jag tycker själv att jag äter hyfsat nyttigt. Jag undviker mjöl och socker och försöker äta mycket grönsaker och bra fetter. Men ingenting verkar hjälpa. Jag börjar bli lite desperat känner jag.
Förra vintern var Tage sjuk och nu har jag sett fram emot en vinter utan en massa sjukdomar.

Men nu tänker jag vila.

Jag känner mig jättedum gentemot min arbetsgivare, jag var ett vikariat och så blir jag sjuk, men jag kan verkligen inte hjälpa det. Jag gick till jobbet idag fast jag kände att jag inte mådde bra. Det funkar ju inte heller. Jag smittar ju mina arbetskamrater samt de äldre som jag jobbar med.

Som sagt så inser jag att jag kanske måste vila. Jag är ju inte tjugo längre och det sliter på kroppen när jag aldrig hinner bli frisk och återhämta mig. Jag längtar ju efter att träna och vara ute i snön med barnen hela julen. Det kommer inte att hända om jag inte vilar.

I alla fall så bakade vi pepparkakor idag, eller Tage bakade med barnen och jag tittade på. Roligt var det i alla fall.

1 kommentar:

Jennie J sa...

Krya på dig !