torsdag 16 december 2010

Felande länken är funnen.

Jag tror jag vet varför jag aldrig blir riktigt frisk.
Problemet är troligtvis att jag aldrig vilar. Är jag hemma och är sjuk så vilar jag inte utan sköter om allt som måste göras, tex städning, tvätt, dammsugning och en massa annat.
Nu har jag vilat i fyra dagar.
Dammsugaren står där jag lämnade den för en vecka sedan, handfatet är vackert randigt av tandkrämsspott och bänkarna svämmar över av öppnad post och allt möjligt annat.
Men jag skiter i det. Jag har bestämt mig för att jag ska bli frisk. Jag är inte hemma för att städa utan för att bli frisk.
Jul blir det vare sig det är städat eller inte, jag är inte ens hemma över jul så det får gärna vara lite skitigt. Undra om poletten äntligen trillat ner eller om det är en släng av tillfällig sinnesförvirring?
Det lär visa sig.

Nu lutar jag tillbaka min sköna kontorsstol och njuter av min fotokurs.

Må så gott kära vänner, det tänker jag i alla fall göra!

Inga kommentarer: