lördag 19 april 2008

Vilken kalasdag!!

Idag har det varit en riktig kalasdag!
Den startade med blingovisning i Lofsdalen hemma hos Nina. Givetvis var det ett dignande fikabord och jag försåg mig i vanlig ordning! Tänk om jag aldrig mer får fika tänkte jag och tog en kaka till!! Nej, ärligt talat så tänkte jag inte så.....Jag tänkte inte alls. Jag tänkte definitivt inte på att vi skulle På Alexs kalas på eftermiddagen.
På det kalaset åt jag oxå en massa godsaker. Det är ju så mysigt att vara på kalas och fika med trevliga människor.
Äh vilka dåliga bortförklaringar, jag fikar med vem som helst.

På kvällen så grillade vi och sen gick jag brorundan. Det var underbart, det var vår i luften och en svag doft av tinade hundbajsar.
Ärligt talat! Ni som har hund! Varför plockar man inte upp bajset när man går brorundan??
Jag tycker det är så himla äckligt att se alla skitar och ännu värre var det igår när charlie för andra gången plocka upp en hundskit här ute på gatan!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Vem ska man vara mest förbannad på? Hundarna eller deras ägare?? Någon som håller med mig??
I morgon är det äntligen scrapkurs. Jag har framkallat 30 bilder så nu ska jag scrappa tills ögonen ploppar ut.
Kanske får ni se något alster i morgon.
Godnatt

3 kommentarer:

david santos sa...

Hello, Mathilda!
Great work. I loved this post and this blog.
Have a nice day.

Anonym sa...

va arg på hundägarna!!! det finns GRATIS bajspåsar att få både på brukshundklubben och på kommunen, så det finns INGEN orsak till att lämna hund-skiten...
KRAM!

Anonym sa...

Varför går man inte i skogen med hundarna? Finns ju hur mkt skog som helst runt Sveg =)
Jag och vovven gick till dammen fram å tillbaka igår, jättemysigt. Och det finns sopkorgar att slänga påsen i ;)
Kram Annica