tisdag 29 april 2008

Shit shit shit

Snacka om att jag är klantig!!
Jag la precis in jättefina kort i datorn som jag tagit på Charlie idag när han hjälpte till att kratta gräsmattan. Helt plötsligt trycker jag på någon knapp så att alla bilder försvinner ur datorn och min kamera!!!!!!!!!!!!!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ja ja gjort är gjort.
Gräsmattan är i alla fall krattad och rabatterna rensade. Min underbara granne Jenny har varit här och fixat. Vilken energi hon har. Men så är hon 10 år yngre än mig oxå;=)

Charlie har varit sjuk sedan i torsdags och det börjar bli tråkigt att sitta här hemma och uggla.
Jag har jobbat idag och ska försöka sticka iväg en timme i morgon. Vi har beställningar och jag har gjort menyn så det blir svårt att vabba. Tage kan inte ens stava till vab, men någon måste ju dra in lite stålar!!

På söndag blir Daniel myndig. Konstigt att jag har så stora barn. Jag känner mig så ung i sinnet själv. Att kroppen inte är ung känner jag varje dag.
Jag ska göra två tårtor tänkte jag. En prinsesstårta för det vill han alltid ha på sin födelsedag. Sen ska jag provbaka en hallonmoussetårta som jag tänkte göra på studenten. Jag tror att den är supergod.
Nu ska jag läsa lite bloggar och sen är det nog dags att hoppa i lopplådan.
Godnatt

3 kommentarer:

Anonym sa...

åh... vet hur det känns... lååångtråkigt med sjuka barn... här har det varit tre barn å en sjuk mamma... så pappsen har fått ta hand om oss en vecka!! då är dom bra att ha våra karlar!! hihi

Anonym sa...

öh... vad skriver jag egentligen... jag menade tre sjuka barn å sen en sjuk mamma så jens är hemma denna vecka... jag är nog sjukar än jag trodde... eller nå...

Mathilda Blomdahl sa...

Härligt att se att man inte är ensam om att vara förvirrad;=)
Snygga kläder va??