tisdag 15 april 2008

Med löfte om att våren kommer.....








Har ni sett?? Min kärleksört är på väg upp!! Jag blev så glad idag när jag fick se det.

Jag har nästan gett upp hoppet om att det ska bli vår någon gång. Här snöar det var och varannan dag.

Jag kunde inte låta bli att lägga in ett par bilder på Daniel och Andrèa. Visst är dom söta??

Fy vad arg han blir på mig om han läser detta.........

Jag har haft ett lättare nervsammanbrott idag.

Jag köpte en jeanstunika igår som jag tänkte ha till tights. Idag tog jag på mig det och det såg helt gräsligt ut. Jag tog på mig bruna strumpbyxor med beiga blommor på till. Det var det fulaste jag sett. Mina ben såg ut som två stockar!!

Jag insåg snart att jag var tvungen att ha byxor nedtill. Problemet var att jag inte äger några jeans som jag kan ha......Alltså tog jag ett par jeansshorts. Det var riktigt snyggt faktiskt. Det här skulle bli perfekt med mina svarta stövlar till.

När jag tar på mig stövlarna upptäcker jag att dom inte går att stänga hela vägen upp!!!!!Grrrrr

Det är inte snyggt att ha stövlar som inte går att stänga när det dessutom syns. Jag kastar stövlarna i väggen och skriker som en galning!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fy vad less jag är på att vara tjock!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gör något åt det då tänker ni säkert nu! Jaaaaaaa Jag har försökt i sjutton år nu.

Jag har jojobantat sedan Evelina var liten. 20 kg ner, 15 kg upp, 27 kg ner, 31 kg upp,10kg ner, 9 kg upp. Herbalife, Cambridge, kålsoppa, flygvärdinnedieten, sahlgrenskametoden, viktväktarna 13 gånger, fasta, banandieten(usch vad jag pruttade illa....), annanasdieten, nutrilett, Atkins, Gi, jag har prövat allt!! Och allt funkar skitbra!! Tills jag kommer på att jag är duktig ocg vill belöna mig själv.......med god mat, kakor, tårtor och godis!!

Nu försöker jag att röra på mig 4 gånger i veckan (träning alltså.....), äta lite kolhydrater och äta mycket grönsaker. Vi får se hur det går!!

Nu kommer min sambo in med en thèkaka med skinka, han har smörat på fel sida så det är klumpar med bregott.......

Ja käre nån!!

Nu ska jag se på de desperata hemmafruarna.....

Ha det bra alla mina vänner och er som jag inte känner!!

(det där lät som en snapsvisa;=))

5 kommentarer:

Carolas vardag sa...

Gud detta med bantningen var som skrivet ur mitt liv....fan va less jag är.Ingenting blir bättre av att prova någon ny metod,jävla skit man är i ätande träsket direkt-Idag var jag på en utbildning genom jobbet vet inte direkt va den handlade om men jag satt mest och retade upp mej på hon som föreläste....hon var så jävla smal och fin men hade inte direkt kläder som hon borde kunna ha burit upp hur snyggt som helst.Det enda so fastnade på näthinnan var att om man stressande så blev man överviktig.....tro väl fan man ser ut som man gör.Nä nu gäller det att bli en mes=Smal//Kram

ps din son och "sonahustru" är riktigt söta ds

Anonym sa...

Hej!
Jag känner också igen mig i alla kurer och dieter som jag provat på genom åren.
Igår hörde jag en sak som ska bli mitt nya motto: Ät och sporta med måtta. Fast jag ska unna mig något ibland.
Jag går varje dag nu och jag märker inte så mycket på vågen än men på kläderna.
Vi kämpar väl på tillsammans.
Kram// Anna-Karin

Carolas vardag sa...

Förstår att du blev impad av det Rosa håret;)Kram

Margareta sa...

ja där känner jag igen mig! Stövlarna, kläderna....usch och fy och så älskar man fika.
Det är bra med humor i alla fall även om det inte gör så mkt åt kilona.Har ju gått ner en del, men de måste bli mer.
Fina barn du har. Dom kan du vara stolt över.
Att du är en härlig människa kan du också vara glad över. Jag tycker du är toppen.Det är så lätt, tycker jag åtminstone jag, att fokusera på fel saker. Du ska se att det blir ordning på vikten med. Kram, Margareta

Anonym sa...

aaaaaahahahahaha... jag skrattar ihjäl mig...du är så rolig... har du verkligen provat allt det där??? shit! :=)
ja men så gott som du bakar så är det inte lätt... du får börja baka äckliga saker istället... hehe..
*e* (nu fattar jag hur man gör här oxo)