onsdag 9 april 2008

Bakslag


Fy vad vidrigt det är när snön har smält och så kommer det mer! Charlie hade trots allt roligt med att fylla en skottkärra med snö. Jag satt på sparken och talade i telefon......Han lekte så bra själv och då är det dumt att störa tycker jag, eller??
Dessutom hade jag kalops på spisen som jag fick springa in och titta till.
Igår beställde jag namnhalsband utav Gunilla. Ni som inte har sett hennes halsband kan kolla i hennes blogg, den finns i mina länkar. Hon är helt otrolig på att pyssla och greja. Det var hon som inspirerade mig att börja sy till barnen när dom var små. Det var även hon som introducerade kycklingfilè i mitt liv, tack Gunilla!!
Idag är jag ledig. Då ska jag städa. Kul va!!
Jag tänker börja dagen med Chi ball. Det är nog ett bra sätt att väcka min stela kropp. Jag har promenerat två kvällar nu och det känns i mina benhinnor kan jag lova. Det är nog dax för nya skor, de jag har nu är 5 år gamla.
På söndag ska jag ha blingovisning hemma kl 15.00. Vill ni komma och spana in vårens nyheter så hör av er, alla är välkomna.
Ha en bra dag, det planerar jag att ha så fort städningen är avslutad.

5 kommentarer:

Margareta sa...

Han är för go den lille Charlie. Vad roligt han har och vilken fin bild. Ja här har det också snöat, inte så det är vitt men däremot grinigt och inget roligt alls. menman kan ju skylla på april. Kommer gärna på din visning, men jag hinner nog inte dit.Det är en bit att gå. Har kollat Gunillas smycken . Jättesnygga. Speciellt dom rektangulära gillar jag.man kanske skulle ta sig en funderare på om man inte skulle ha ett sånt.
Kalops! Va gott! Det var längesen jag gjorde. Synd för det är så himla gott och praktiskt med.Nackspärren börjar släppa. Inte lika ont men rörelseförmågan fortf kraftigt nedsatt.Kram, Margareta

Anonym sa...

Hej!
Var in och kollade på smyckena och beställde ett till en kompis. Jättefina och billiga!!
Ha det bra.
// Anna-Karin

Gunilla sa...

Håhåjaja....det ska jag låta gravera in på min gravsten: Gunilla - kvinnan som introducerade kycklingfiléer i människors liv.
Det är inte dåligt det:))

Margareta sa...

Ni Göteborgare är då för kul. Kan inte låta bli att säga det, när jag läser Gunillas kommentar. Lär nog inte glömma den heller. Jag hittade dig Hannasmantan genom Jellon och så hittade jag Gunilla via dig som jag då inte kom ihåg vad du hette. Jag sa "genom kallskänkan i Sveg" .Jasså min kompis, sa hon.Riktigt Sköj blir det när man hälsar på hos er. Bra för hälsan!Ett gott skratt förlänger livet. Mamma sa alltid att jag var kort i livet, när jag provade figursydda kläder.Så man kanske får tacka för en bättre form också vad tiden lider.

Margareta sa...

Lider och lider. Nackspärren börjar gå hädan.