måndag 7 april 2008

Latmask

Nu känner jag mig som en riktig latmask. Det var hur lungt som helst på jobbet idag så vi har suttit och fikat och surrat i 2,5 timme!! Jag känner mig inte nyttig precis men det var trevligt att surra med chefen en stund.

I lördags fick vi gäster från sveriges framsida. Det var Svante och BrittMarie, min kompis Fridas föräldrar som hade vägarna förbi. Det var så roligt att se dom. Charlie tyckte tydligen oxå det för han sträckte ut armarna mot Svante så fort han kom in. Tilläggas ska väl att Charlie aldrig träffat Svante......
Vi fikade smörgåstårta och pratade gamla minnen. Det är jätteskönt att träffa gamla vänner som känner en innan och utan. Det är roligt med nya vänner oxå men de gamla är speciella på något sätt. Konversationen flyter på så lätt och vi avslutar varandras meningar......jag grinade faktiskt när dom åkte. Det kändes så tomt och ensamt. Jag fick världens hemlängtan till Göteborg.

Senare på kvällen kom Daniel och Andrèa samt Lenita på middag. Jag hade tänkt att göra fläskfilè, som tur var sa lenita att hon inte åt fläskkött. Jag stack ner och köpte lax och gjorde laxpasta som blev jättegod. Tyvärr kom det fram att min svärdotter inte älskar lax.....jag kände mig som en idiot. Ja jag vet att jag inte kunde veta det!! Men det känns dumt ändå. Fast hon åt faktiskt ändå.

Igår var vi på simhallen igen. Jag struntade i att bada den här gången. Mina knän har inte läkt efter badet förra helgen, inte mina själsliga sår heller......Hur får man sår på knäna då??
Jo, grejen är att jag kände mig så fet att jag ville vara under vattenytan hela tiden. I barnbassängen är det inte så djupt, dessutom är golvet skrovligt så inte barnen ska halka......därav mina sönderrispade knän!! Jag fick alltså gå på knäna hela tiden.

På em bjöd Jenny på mangopaj med vaniljsås, ovanligt men mycket gott. Vi satt och surrade och hade trevligt. Sen blev vi bjudna på middag hos Jenny och Tobba. Vi åt tacos och det var jättegott. Sen fick jag en supergod kaffe latte. Efter det så behövde maskinen rengöras så ingen annan hann dricka kaffe innan vi skulle hem...hahaha jag var i alla fall supernöjd!!
Jag hann gå torvrundan på kvällen och sen var det tvätt och disk resten av kvällen.
Nu kommer sotaren på besök så jag måste rusa

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev en varsin caffe latte efter ni åkt när maskinen var ren och fin igen!
/Jenny

Anonym sa...

Vad är det för bra fika du stoppar i dig som gör att du går ner i vikt? Det fikat vill jag prova.

Mathilda Blomdahl sa...

Tyvärr kan jag ju inte svara dig när du är anonym...jag vet inte VEM jag ska svara

Margareta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Margareta sa...

Mat och mat och mat! Jag blir så hungrig Hanna smantan! Det låter så gott.Kan du inte ge lite tips hur man gör en god smörgåstårta.Finns ju massor av recept på det i tidningar och kokböcker. Jag har en känsla av att du har extraordinärt bra smaklökar.Det vore kul att veta hur proffset tänker.Jag efterlyser inte ett riktigt recept men lite tips så där. Goda smakkombinationer. Tycker du jag är lite för....så får du kasta denna kommentar i papperskorgen/ Maggan

Anonym sa...

Hördu du....nu får du faktiskt dra den däringa sambon i örat, låsa fast han i bilen och köra hem hit till framsidan. Du är saknad you know...och vem vet, det kanske finn saker i min kökssoffa som inte ens du har snillat på dig (du vet vad jag pratar om :) så du måste ju inventera. Kom nu!!
/ Marie