tisdag 1 december 2009

Ljuset


Nu har det varit mycket grått ett tag och det är ingen vidare. Men nu har det kommit. Ljuset.
Snön har fallit ner och idag på min lilla morgonpromenad så infann sig det där speciella ljuset. Det är något alldeles speciellt med ljuset som är i december. Det är svårt att förklara men jag tror att vi alla upplevt det någon gång. Personligen så älskar jag detta ljuset.
Helst så skulle jag vilja bylsa på mig alla kläder jag har och sitta ute hela dagen.

Det har varit klent med solljus detta år och det känns i hela kroppen. Tiden som ligger framför oss är ju ljus och jag tänker utnyttja varenda gnutta ljus jag kan få. Så please, när jag vill sitta inne och kura så sparka mig där bak så jag tar mig ut.

2 kommentarer:

Hanna sa...

I samband med det där ljuset kommer även ett antal minusgrader... Jag såg det också så fort jag tittade ut imorse. Det ser liksom kallt ut. Jag älskar det också. (Här är det -11, vad har du haft för temp?)

Sara sa...

Åh vad härligt med snö!!! Här regnar det bara och det är deppigt som tusan! :(