onsdag 16 december 2009

Hur kan det komma sig?

Att jag igår kväll packar en låda full med kakor till Tage som han kan ha i traktorn och smaska på. Jag tycker då riktigt synd om honom som jobbat nio dagar/nätter i sträck. Funderar på om han blir glad för den där lilla lappen jag lagt längst ner i lådan?

Nu sitter jag här med två snoriga barn och hoppas nästan ( så farligt är det egentligen inte, men men.....) att han sätter i halsen!
Trött och less är jag på sjukdomar nu. Trött på barn som är gnälliga. Fruktansvärt trött på mamman som nästan är gnälligast av alla känns det som. Trött på att aldrig kunna planera någonting på vinterhalvåret. Men jag vet att den här känslan går över snart. Men fram till dess tillåter jag mig själv att gnälla av mig lite då och då.

Nu beger oss vi ut trots lätt feber och snoriga näsor. Det kan väl inte bli sämre av frisk luft, eller?

1 kommentar:

Maia sa...

Gnäll på du! Det blir bättre när man gnällt klart. :-)