tisdag 8 december 2009

Tveksam

Jag älskar att baka. Kakor, tårtor, pajer, bullar, bröd, petit fours, you name it. Jag älskar det verkligen.
Jag kan planera en hel dag vad jag ska baka på kvällen när alla har somnat. Denna underbara känsla att ha två, tre sorter på g samtidigt. Den är helt obeskrivlig.

Tyvärr gillar jag lika mycket att äta allt jag bakat. Det är delvis därför jag ser ut som jag gör. När det gäller bakverk har jag ingen botten.
Nu är det jul snart. Här är det tomt i frysen. Inte en lussebulle eller pepparkaksmazarin så långt ögat når, och det gör lite ont i min själ. Speciellt när jag ser det här.

Jag vill oxå kunna baka och fylla min frys nu inför alla helger. Mitt problem är att jag inte har karaktär att låta bli dem. Jag önskar att jag hade det men tyvärr. Så nu får det bli en jul utan 10 sorters kakor i frysen. Mina gäster får köpepepparkakor och kaffe.
Tråkigt.

Ja men så får det bli. Jag klarar inte av att ha det hemma, så enkelt är det. Men baka ska jag. Jag kan baka till andra, till de som klarara av att ta en kaka och vara nöjda.

Vem klara det? Räck upp en hand!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gör det, absolut! ;-)
/Johanna

Sussa sa...

jag å!!!! :-)