söndag 20 december 2009

Julstress

Jag är stressad. Julstressad.
Hur man än vrider och vänder på det är det mycket som ska göras. Även om man inte lagar någon mat själv så ska det handlas och ställas i ordning.

Jag vill ju gärna laga all mat själv från grunden. Jag tycker att det är grymt kul att planera vad vi ska ha på julbordet förutom det där vanliga. När man vill ha det så tar det lite tid. Så egentligen ska jag väl inte klaga men jag gör det ändå;)

Jag vill ha mer tid själv i köket. Får jag vara själv så går det jättesnabbt. När jag har barn som drar i mig och mattider att passa så tar det sjukt lång tid.
Nu är situationen sådan att jag ska fixa allt inför julen på onsdag. En dag har jag på mig. Tage har lovat att vara borta med barnen så jag får stöka ifred. Det ska bli spännande att se hur det går för honom. För mig kommer det att gå bra. Jag har all planering färdig och har handlat det mesta.

Nu väntar en ny tidning på mig. Jag ska läsa den i skenet av en grön spöklampa. Barnen sover och Tage plogar så jag lär ha fullt upp i natt med att stoppa i nappar och göra välling.
I morgon ska jag ta mig ut är det tänkt. Det får bli pulkaåkning i backen bakom huset och en kopp kaffe i mina översnöade utemöbler.
Vill ni haka på så är ni mer än välkomna, som alltid.

Inga kommentarer: