tisdag 22 december 2009

Nedräkningen har börjat

Nu drar det ihop sig till julafton, vare sig man vill eller inte.
Jag vill helst inte. Inte så att jag avskyr julen, bara stressen som kommer med den. Alla stressar, fast en del vill inte erkänna det.
Jag stressar som en galning.

Min högsta önskan är att få åka bort. Det räcker med Lofsdalen. Bara jag slipper vara hemma. Är jag hemma så är det alltid något som ska göras. Som nu t.e.x: en tvättmaskin väntar på att bli hängd av mig.

Tänk att få fixa maten i förväg och sedan åka iväg. Vara ute hela dagarna i snön och ha roligt bara.
Nu tänker ni att det kan du väl göra hemma. Nej. Som jag är funtad så går inte det. Jag har mycket svårt att slappna av när jag är hemma. Jag kan inte blunda för allt som behövs göras.

I kväll har jag i alla fall gjort glöggcheesecake. Jag vet inte om den är god men den ser god ut. Du får mycket gärna komma hit och smaka om du vill.
Jag är ändå bara hemma och far runt som en skållad råtta. Jag kan behöva sätta mig ner och surra lite.

Inga kommentarer: