fredag 19 juni 2009

Midsommarafton

Det blev en bra midsommarafton kan jag konstatera. Vi gick till Gammelgården och det var väl ingen höjdare precis. Att det ska vara så svårt att lägga ut hålltider på sveg.info eller kommunens hemsida. Jag hade lovat Neneh att vi skulle dansa runt midsommarstången men när vi kom dit 13.50 så var det redan slut och tillställningen började 13.00. Det satt en stackars kille och spelade dragspel och så kunde man kasta pil! Suck.......

Strunt samma. Efter gammelgården så blev det bara bättre. Vi stack hem till Jonas & Linda och åt så mycket god mat att jag nästan storknade. Vi skulle nog göra succè om vi startade catering. Oj oj, det var länge sedan jag åt så gott. Och inte syndade jag heller. Fast jag åt en bit tårta och det hade jag bestämt sen innan att jag skulle göra på midsommarafton. Jag drack Icas cider till maten så det var väl inte heller lchf men det kan jag leva med.
Jag funderade innan på om jag skulle få världens sug efter kaffebröd och godis men det har jag inte. Jag känner mig precis som vanligt. Idag har jag ätit en del saker som jag längtat efter och det var gott. Värre än så är det inte. Jag föll inte dit och åt en halv tårta som jag trott. Det var jättegott men inte så himla gott som jag minns det. Knepigt va? Maten däremot var så otroligt god att jag blir sugen bara jag tänker på den. Veronicas räkröra var så lovley.....mums!!

På söndag skjutsar jag Neneh till bussen i Borlänge. Efter det sticker jag till Gävle och hämtar hem Evelina. Gissa om jag längtar? Jag kommer inte tro att det är sant förräns jag är på väg.

Nu blir det till att hoppa i lopplådan. Det är en dag i morgon oxå.

Natti natti

Inga kommentarer: