onsdag 29 augusti 2012

Slutkörd

Idag körde jag vattenjogging på badhuset. Det var lugnt och skönt där, bara jag och en mamma med tre barn som lekte i lilla bassängen.
Jag bestämde mig för att värma upp i fem minuter och sen köra intervaller i trettiofem minuter. Jag joggade två längder och ökade tempot på den tredje längden. Efter tjugo minuter var jag helt slut. Ett tag inbillade jag mig att jag fick en hjärtattack. Jag tror inte jag fick det för det borde ju ha märkts....eller hur?
Hjärtat slog och svetten rann nerför mitt ansikte. Jag blev helt slut. Jag simmade istället två längder med bara armtag och joggade sedan två längder den sista kvarten. Det var jobbigt det med kan jag lova.
Nu sitter jag här och är så trött att jag faktiskt tror att jag lägger mig, trots att klockan bara är halv nio.

I morgon kommer Tage hem, jag ska plugga, göra klart min inlämningsuppgift och cykla med Tove. Det ska bli skoj! Cykla med Tove alltså....och att Tage kommer hem.

Inga kommentarer: