onsdag 8 augusti 2012

Riktigt, riktigt dumt!


Jag tror jag är lite hård mot mig själv ibland. Jag har jobbat 7-16 utan uppehåll, hämtat barn, handlat, lagat middag, diskat, bakat, hängt en tvätt och dammsugit. Ändå blir jag besviken på mig själv när jag bara orkar cykla en halvtimme på det trögaste. Svetten bara rann och jag hade jordens mjölksyra när jag gav upp. Jag borde vara glad och nöjd att det blev lite träning idag istället för ingen alls, eller hur?

I morgon fyller Charlie sex år och vill ha med cupcakes till dagis, det är dessutom hans sista dag på dagis, då kan man inte säga nej. Trots att jag inte alls var sugen på att baka eftersom jag bakade fyra sorters kakor igår så bakade jag. Nu står de färdiga i kylen för jag börjar sju i morgon och har inte lust att baka då precis.

Min häl är något bättre sedan jag började käka Voltaren och jag är sugen på att sabba allt genom att springa i morgon. Tage har börjat springa och det gör faktiskt lite ont i själen att inte jag kan pga min hälsporre när han nu kommit igång. Kanske tappar han lusten snart och återgår till att ligga och sova i soffan, då behöver jag inte tänka på att han kan springa och inte jag;)

Inga kommentarer: