tisdag 21 augusti 2012

Nej nej nej!!

Det som vi fruktat har nu hänt i vårt lilla samhälle. En liten flicka har mist sitt liv, två föräldrar har mist det dyrbaraste de har, skolkamrater får börja skolan med en bänk som står tom och en liten by har mist en invånare.

Hur kunde detta ske?

Vi är en liten grupp som jobbat emot all buskörning som pågår i Sveg  med omnejd och vi har pratat om just det här, att något så hemskt som att ett barn blir påkört skulle kunna hända. Men jag har aldrig velat tro att något så vidrigt skulle kunna hända.
Nu har det hänt.

Jag har inga ord. Jag lider med familjen och kan inte i min vildaste fantasi förstå vad de går igenom.  Jag vill tro att jag förstår men jag tror inte jag gör det. Smärtan måste vara ohygglig och jag kan inte ens tänka på den utan att få ångest.

Nu måste all vansinneskörning få ett slut!

Hör ni det! Alla ni som vet med er att ni känner någon som buskör, få dem att fatta att nu är det allvar!


Inga kommentarer: