lördag 25 augusti 2012

Det händer mycket!

Ibland tycker jag att det inte händer så mycket och att livet är tråkigt. Då räcker det med att titta i telefonen så ser man ju att det hänt en hel del.
I onsdags åkte vi till Lillhärdal och la en blomma och tände ett ljus på platsen där den lilla tjejen blev ihjälkörd. Det var konstiga känslor som dök upp och det var svårt att ta in allt. Polisen kom fram till oss och sa att det var det här vi hade varnat för.
Ja, det var det.
Onödig olycka. 
Idag läser jag att han erkänt vållande till annans död men förnekar vårdslöshet i trafik.
Vad ska man säga.......Vi är nog ändå mycket en produkt av vår uppväxt.

Man kan inte förstå hur vansinneskörningarna kan fortsätta efter att detta hänt. Kan man inte visa lite respekt?

Jag har fått ett jobb!
Inte ett jobb på riktigt för alltid, men i sex veckor, och det är jag så glad och tacksam för. Tänk att ha så bra och underbara chefer som jag har att de fixar en rad åt en? Det är bra chefer det!

Nu är jag och barnen i stugan i Lofsdalen. Vi ska ta en topptur upp på Hovärken, plocka bär, shoppa, cykla på cykelbanorna i backen, leka i leklandet, hälsa på vänner och bara ta det lugnt, idag. I morgon ska det ösregna så det är bäst att passa på medan solen skiner.

Ha en bra dag mina vänner!

Inga kommentarer: