tisdag 28 augusti 2012

Aldrig mer!!

Aldrig mer ska jag fundera på att strunta i cykelhjälmen bara för att jag ser dum ut i den.
Jag gav mig ut på en kortare runda i skogen runt elljusspåret och det gick verkligen bra. Jag var riktigt modig och bromsade inte i nerförsbacken, som jag brukar göra, utan cyklade på istället. Jag hinner bara tänka att vad roligt det är att parera mellan träd och rötter innan jag ligger på marken. Nej nu ljuger jag, jag hann även tänka att eventuellt bryter jag nacken och dör. Jag cyklade på en sten med ena trampan och det tog totalt tvärstopp!
Jag flyger framåt över styret och slår en kullerbytta när jag ramlar av, det har jag inte kunnat göra frivilligt sedan jag var typ sex år. Tänk vilken tur att jag hade hjälm på mig. Jag hade en allvarlig funderare på att skippa den just idag, jag skulle ju bara bort till elljusspåret.

Jag hann aldrig bli rädd men jag var helt skakis efteråt och begav mig hemåt på asfalt istället. Så det blev inte den rundan jag tänkt, men jag är van vid att det inte blir som jag tänker så det är lugnt.

Ha en bra dag där ute och glöm inte cykelhjälmen!

Inga kommentarer: