lördag 16 april 2011

Vad är det som hänt?

Linda och Molly


Är det en spårvagn som vänt och kört över en student som var vänsterhänt?

Nej då......JAG MÅR MYCKET BÄTTRE!!

I natt vaknade jag 03.00 och var övertygad om att jag skulle få ringa en ambulans, så ont hade jag i mina bihålor. Det gjorde ont när jag blinkade och det gjorde ont bara jag rörde mig. Jag visste ju att det inte var någon idè att ringa Svegs HC och be att få en läkartid när jag bara varit dålig i två dagar, så jag fixade det nästan själv.
Efter lite letande i Tages medicinförråd (han har ett gigantiskt efter sin lungoperation) hittade jag en ask med oanvänt penicillin( ja jag vet att man inte bör göra så här men jag var desperat) som jag googlade på. Tur som jag hade så var det bra att använda till bihåleinflamation, vilket jag visste att jag hade eftersom jag haft det typ hundra gånger.

Jag tog en tablett och gick och la mig. Tror ni jag var förvånad när jag vaknade och all värk i bihålorna var borta?
Jag var tvungen att fundera på om jag inbillat mig att jag mått dåligt. Min hög med näsdukar på golvet gav mig svaret.
I alla fall så mår jag så mycket bättre idag. jag har varit uppe hela dagen och visst, jag är förkyld men jag är inte döende som jag faktiskt var när jag vaknade i natt.

Vi har varit på kalas i Älvros och där lyckades jag att inte sätta i mig alla kakor som fanns. Den där Johanna skulle kunna få mig att väga 200 pannor på ett litet kick med sina kakor. Nej nu var jag ståndaktig och tig bara en av varje, fast jag tog tre chokladbollar för de var så små så de räknas som en.
När vi kom hem så händer något underbart som jag bara älskar. Helt plötsligt så är det fullt av underbara vänner här, de kom med tårta och en massa positiv energi! Me like!
Hela eftermiddagen fikade vi och barnen lekte hur bra som helst i trädgården. Jag tror det var livet när det är som bäst.

Nu ska jag baka lite gott till morgondagen för då blir det trädgårdshäng igen. Så har du vägarna förbi är det bara att titta in på en fika.

1 kommentar:

Linda sa...

Jag förstår inte folk. Dom säger jag vi är lika varandra, jag och min dotter?