fredag 1 april 2011

Fina flickor


Idag har vi varit i Strådalen och hälsat på Ninni och Ruth. Barnen lekte med katterna och jag fick prata en stund med Ninni, det var inte igår kan jag säga.
Solen kom fram på eftermiddagen och det blev ett underbart väder. Tage städade bilen ( nej det är inget skämt) och jag försökte lära Charlie att cykla, det gick sådär...Millie hade fullt upp med sina dockor och att dricka ur vattenpölarna, ett drag hon verkar ha ärvt från mig för det gjorde jag när jag var liten, och det är inte heller något skämt.

I morgon far vi till stan och lämnar bort våra barn i tre dygn. Det finns ett jättebra dagis där och man kan lämna sina barn i upp till tre veckor. Vi börjar lite lätt med tre dagar för att se hur det går. Går det bra tror jag vi lämnar in dem tre veckor och har dem hemma en vecka, då skulle det nog vara mindre tjafs här hemma och de skulle uppskatta min mat mer, eller vad tror ni?

Ärligt talat så ska de till sin farmor och de ser verkligen fram emot det. Jag trodde inte de skulle se fram emot det lika mycket som jag gör, men de är väldigt exalterade och har packat sina små ryggsäckar. Själv ser jag fram emot att inte bli kallad för mamma på några dagar, så om du tänker ringa Evelina, så får du kalla mig Honey;)

Löparskor ska inhandlas i morgon. Inte för att jag ska springa utan för att jag ska kunna gå utan att få ont i hälen. Jag ser verkligen fram emot att kunna ta en kvällspromenad nu när kvällarna är ljusa länge.
Det ska handlas en massa annat också men det vet inte Tage om än, det får bli min alldeles egna lilla överrasking till honom.

Och du, känner du för att åka skidor med mig runt Sömnlingshångna på söndag så hojta. Enda kravet är att du har dålig kondis och åker riktigt dåligt så jag eventuellt kan glänsa lite.

Inga kommentarer: