fredag 15 april 2011

Hur bär ni er åt?

Jag hänger ju på fejjan en del och läser om allt möjligt som folk gör. Glada, ledsna, friska eller sjuka, ja det är en salig blandning på statusuppdateringarna bland mina vänner.
Just nu verkar många vara förkylda om man ska tro uppdateringarna. Även jag är dunderförkyld sedan två dagar tillbaka. Näsan rinner eller så är det tvärstopp i den och jag har så ont i huvudet att jag bara vill sova.
Nu till det jag förundras över.
Hur orkar ni jobba och motionera när ni är förkylda?

Ofta läser jag att man är förkyld och febrig, för att en timme senare skriva att man jobbar eller åker skidor. Hur orkar ni?
Jag orkar knappt sitta vid datorn längre än en halvtimme sen är jag helt färdig.

Jag önskar att jag orkade ha samma tempo när jag är sjuk som när jag är frisk, men det går bara inte. Jag måste vila hur gärna jag än vill ut och gå i det underbara vädret.

Nu är jag t.e.x så trött att jag måste lägga mig ner.

2 kommentarer:

Sussa sa...

Är de inte farligt att motionera när man är sjuk?
:-)

jag är som du mathilda! är jag sjuk orkar jag knappt sitta vid datan, då sover jag!

hoppas du frisknar på dig snart! :-)

Anonym sa...

Det är väl så att vissa vill att man tycker synd om dom och skriver att de är sjuk fast de inte är det, söker medömkan lixsom, sedan får de dåligt med respons och då vill de ha uppmärksamhet för att de är så duktiga att motionera eller städa//// svaga människor söker bekräftelse från andra
Så tänker jag i allafal////hilsen från grannen