fredag 15 april 2011

Min story.....

Läste just på Marielles blogg om en händelse hon råkade ut för och tänkte då genast på att jag precis har varit med om en liknande sak.

Förra fredagen så jobbade jag, inte i vården utan jag fixade fika till de boende när det skulle komma en gubbe och spela för dem.
När han kommer så är han sådär smörigt trevlig mot mig och beter sig som att vi känner varandra. Jag har inte svårt att vara öppen mot främlingar men den här gubben var riktigt slemmig om man får säga så. Han var kanske runt 60 år och ganska tjock. Hans mage låg i knät när jan spelade och han fick sitta och bresa för att kunna spela. Inte en tiopoängare alltså.....

När han satt igång att spela så satt jag med och lyssnade eftersom det ingick i mitt jobb. Jag tittar mig omkring i lokalen och möter hans blick. Då ler han och blinkar med ena ögat mot mig!
Usch vad jag kände mig äcklad! Ändå kunde jag inte låta bli att titta en gång till, knäpp om jag är. Jodå, gubben ler ännu mer och nu himlar han med ögonen mot mig.
Ord kan inte beskriva hur äcklad jag kände mig. Jag skämdes, fast vad hade jag att skämmas för? Ingenting.

Resten av uppträdandet satt jag med ryggen mot honom och efteråt var jag inte världens mest tillmötesgående av förklarliga skäl.
Jag blir illa till mods bara jag tänker på det.....Så nu återgår jag till att läsa bloggar.

Inga kommentarer: