måndag 4 april 2011

Angry bird

Tage har fått en ny hobby, min iphone. Han började med att läsa aftonbladet och sedan började han spela Charlies spel Angry bird. Efter mycket pillande på mobilen listade han ut att det fanns en version som kostade pengar och som han ville ha.
Snäll som jag är fick han den. Den kostade sju spänn men jag fick ju springkläder av honom i lördags så det kändes som ett bra byte.

Han är så nöjd och glad. Varje gång han når en ny nivå så skrattar han högt och talar om hur bra spelet är som var så billigt och är så roligt. Tänk att en del blir glada för så lite.
Själv vill jag ha lite dyrare saker än ett spel för sju spänn. En husvagn eller varför inte en ny cykel. I morgon tror jag att jag ska visa honom att det finns text-tv att köpa till min mobil, undra om det är värt en cykel?
Vi får se;)

Inga kommentarer: