söndag 9 januari 2011

Slut på helgen

Hur kan helgerna gå så otroligt fort?
Jag hinner inte fatta att det är helg förrän det är söndag morgon. Nu har jag en massa saker att göra som jag tänkt göra denna helg. Baka semlor, åka till Lofsdalen och åka skidor på fjället, åka på en skotertur till våffelstugan, hälsa på Ninni, städa bort julen, göra i ordning Charlies rum, stryka all stryktvätt, boka tågbiljett till Jönköping....m.m.m.m.

Vad har jag då egentligen fått gjort denna helg?

Tage har städat bort det mesta av julen, jag har sköljt näsan med koksalt, tittat på barnen när de lekt i snön, lagat lite mat, fixat en ny blogg och redigerat lite bilder.

Eftersom det har snöat så har det inneburit jobb, det innebär att mina Lofsdalsplaner går om intet. Hade det inte snöat så är jag ändå såpass förkyld att jag inte hade orkat.
Så nu slutar jag gräma mig över helgen som inte alls blev som jag ville, jag ska istället bege mig ut i dagsljuset och sätta barnen i arbete, gården ska skottas.
I morgon börjar jag skolan, sedan ska jag tilldoktorn och efter det är det jobb. Jag är fast besluten om att nu är det nog. Nu ska jag fokusera på att bli frisk för det här går inte längre.

Inga kommentarer: