tisdag 18 januari 2011

Planeringsmänniska



Jag är en människa som gillar att ha koll på läget. Har jag inte koll så har jag en känsla av obehag inom mig. Men det kan vara annorlunda också. I kväll är jag bortbjuden på planering av en sak, jag har ingen aning om vad. Jag har dock på känn att det blir väldigt roligt eftersom det är roliga människor inblandade. Vi får hoppas att det inte är det jag drömde som ska planeras, min amputation av öronen.
Min knepiga dröm kan ha med mina studier att göra. Jag är hypokondriker i den bemärkelsen att jag ofta tror att jag har cancer och igår läste jag om behandlingar mot cancer så det är inte konstigt att jag drömmer att öronen måste amputeras.

Nu ska jag återgå till pluggandet. En skinkstek står i ugnen och jag fortsätter läsa om sjukdomar och elände.

Inga kommentarer: