måndag 24 januari 2011

Bakslag

Uppe innan tuppen eftersom jag jobbade i vården på morgonen. Tänk att få tycka att det är roligt att gå till jobbet, att få studera något man är intresserad av och få se solen kika fram, det är lycka för mig.

I alla fulla fall så har jag bakat vaniljbullar, doppade i smör och socker, på jobbet idag. Medan degen jäste så rörde jag ihop drömmar så nu får mina underbara tanter två sorter till kaffet i morgon. Tyvärr får inte jag vara där för jag vabbar men det är skönt att veta att de får njuta lite i alla fall.

Millie blev febrig på dagis så jag fick hämta henne tidigare. I morgon blir jag hemma och det är aldrig roligt att vara hemma med sjuka barn, men vad gör man?
Hon hostar så att det låter som en hund som skäller. jag vet inte hur många gånger jag hoppat till och trott att det är en hund på övervåningen bara i kväll.
Men jag ska pyssla om henne så att hon blir frisk fort.

Igår beställde jag en ny telefon till mig själv. Det blev förstås en iphone och jag kommer troligtvis att sitta som klistrad vid telefonen ett bra tag framöver.

Ett mail idag innehöll en bild där man kunde skymta en tjuvkik på Pompdelux`s vårkollektion. Det var så fint att jag skrek till av förtjusning. Jag kan avslöja att jag såg en kofta i ljusblått (tror jag) med puffärm och superlång mudd. Den var hur fin som helst och jag har mailat och bett om lov att visa bilden. Jag vill ju inte börja min karriär inom företaget med att visa bilder jag inte får.

Nu väntar sängen på mig och jag har saknat den sen i eftermiddags så nu springer jag upp och lägger mig.

Höres!

Inga kommentarer: