måndag 10 januari 2011

Skolbänken och doktorn.

Idag har jag börjat min utbildning till undersköterska. Om någon hade sagt till mig för ett år sedan att jag skulle jobba inom vården hade jag skrattat åt dem. Nu har jag jobbat en del och fått blodad tand. Det är verkligen superkul och jag trivs så bra på min arbetsplats.

Idag började jag med ett besök hos doktorn. Efter att ha lämnat sex rör med blod, urinprov, halsprov, hostat slem i en mugg så konstaterade doktorn följande; Jag har öroninflamation ( tack det har jag kännt) men alla mina värden var bra. Något förhöjd sänka men inte anmärkningsvärt. Alltså är det ett virus som gör att jag mår dåligt.

Hon frågade om jag var allergisk mot något.
- Bara mot alla pälsdjur, alla pollen, damm och kvalster svarade jag.

Förmodligen är min kvalsterallergi boven i dramat. Tydligen så är man mycket mer mottaglig för infektioner när man är allergiker. Jag som är allergisk mot kvalster sover med de små liven åtta timmar per dygn, inte konstigt att jag inte mår bra!

Jag berättade att jag mår mycket bättre utomhus och det stärkte hennes teori om att det i grund och botten är allergin som ställer till det för mig.
Nu ska jag äta allergimedicin i tre veckor och sedan ska jag tillbaka och utvärdera.
Nu håller jag tummarna!

I morgon hoppas jag att jag är så pigg att jag kan gå och jobba. jag känner mig mycket piggare idag än igår så det går åt rätt håll.

Inga kommentarer: