lördag 1 januari 2011

Nyårsafton.....



......blev inte som planerat på en enda punkt. Men vad gör det när det blir så mycket bättre än det som var tänkt?
Ingenting om du frågar mig.

Eftersom det snöade så kunde vi inte åka till Lofsdalen. Det blev skotertävling på Byvallen och Charlie var mycket stolt när han var i depån med storebror.
På eftermiddagen så fick jag besök och det var skönt att surra bort ett par timmar.

Maten som jag planerade gick vi och provsmakade på hela dagen så någon middag sittandes vid bordet blev det aldrig. Men det gjorde ingenting för vi gick ut istället och lekte i snön.
Grannarna kom ut och vi tände rislampor och raketer. Sedan gick vi in till oss och åt en massa smårätter och hade det supermysigt.

Tänk att jag planerade en mysig middag med vit duk, istället blev det popcorn och chips över hela undervåningen innan det var färdigt.
Men det var så himla skönt och befriande att skita i allt det där uppstyltade och bara ta det som det kommer. Jag fick ju ändå äta löjrom i stort sett hela dagen.

Men nu planerar jag lite igen. Mandelpotatissoppa ska kokas och den ska ätas ute i snön är det tänkt. Grilla korv ska vi oxå göra.
Mitt nyårslöfte till mig själv är att ta vara på de ljusa timmarna och vara ute då.

Kom hit om du är sugen på lite soppa!

Inga kommentarer: