söndag 13 juni 2010

Nya lärdomar

I morgon ska jag lära mig något nytt. Jag ska jobba med gamla människor på ett ställe som heter Senioren. Barn och mat har jag jobbat med hela mitt vuxna liv så det här blir något helt nytt för mig. Jag tror faktiskt att det blir skojigt, det känns så i alla fall.
Bara tanken på att vistas med vuxna människor som inte kallar mig för mamma känns lockande. Iofs så kanske någon som är senil kallar mig för mamma men det kan jag stå ut med. Nu är det ju inte så att jag är trött på att vara mamma utan jag är allmänt trött på allting känns det som. Men nu blir det förhoppningsvis ändring på det när jag får lära mig något nytt. Skojsigt värre!

Dagen har bara flytit på och jag har knappt suttit en minut, ändå känns det som att jag inte får något gjort. Hur detta kommer sig vet jag inte. Tips mottages tacksamt.


1 kommentar:

Brunkullan sa...

Lycka till på jobbet!