måndag 14 juni 2010

Då var det dags

Idag börjar jag jobba inom äldrevården. Detta är för mig ett helt nytt område och jag har lite fjärilar i magen känner jag. Hade det ringt nu och någon hade bett mig hoppa in och laga mat till hundra personer hade jag gjort det utan att tveka. Jag hade inte varit nervös det minsta lilla.
Nu har jag ingen aning om vad som väntar mig!
Tänk om jag gör fel och gör illa någon. Tänk om jag tappar en gammal tant i golvet så hon bryter benet?
Funderingarna är många just nu men det kommer förmodligen att gå bra. Jag tänker att jag har bytt blöjor på fyra ungar, de jag ska byta på nu är bara lite större, eller jättemycket större!

Det ska nog gå bra det här. Jag ser fram emot att få lära mig något nytt och lära känna nya människor.
Stackars Tage då, han ska klara av att lägga barnen alldeles själv! Hoppas att Millie är snäll och inte sparkar honom på ärret när han byter på henne. Hoppas att mina patienter inte sparkar mig!

Nu ska jag göra färdigt middagen som Tage och barnen ska äta. Sedan ska jag packa min väska och cykla ner till jobbet.
See you!

Inga kommentarer: