tisdag 8 juni 2010

Ny dag

På bilden ovan så är det varmt ute. Det var Charlie som envisades med att ha jeans och långärmat fast han mycket väl kunnat ha shorts och kortärmat. Idag ville han ha shorts och kortärmat.
Idag! Det är +6 C och spöregnar!
Jag blir inte klok på detta vädret. Jag trodde ju att det skulle bli en varm och skön vår eftersom vintern var smällkall. Sveg satte ju köldrekord med minusgrader åttiofyra dagar i rad.
Det är iofs samma visa varje år. Maj och juni är inga roliga månader i Härjedalen, det vet jag ju eftersom jag bott här i mer än tio år nu. Men ändå blir jag lika besviken när jag vaknar och ser regnet som vräker ner.

Men jag överlever förmodligen denna dag ändå. Jag kommer att gnälla, sucka och drömma mig bort till varmare breddgrader. Det är så jag överlever i detta bistra klimat.

På återseende!

Inga kommentarer: