torsdag 4 december 2008

Tillåt mig....

....att gnälla lite, snälla!
Den här veckan skulle jag ta itu med allt som jag borde gjort till första advent. Det är inte mycket som ska göras men det tar tid. Jag orkar putsa ett fönster sen måste jag sätta mig och vila en kvart. Med en sådan fart så tar det väldigt lång tid att få ordning.
Jag vet att det inte är superviktigt med rena fönster men mina är inte putsade på ca tre år!!

I alla fall så har Charlie öroninflamation på bägge öronen. Han har haft hög feber hela veckan och vill helst sitta i min famn hela tiden. Det här innebär att jag inte fått någonting gjort!!
Att det sen dessutom ska toksnöa hela veckan gör att Tage inte är hemma någonting. Förutom sitt vanliga 7-16 jobb så ska han ploga i ca 15 timmar, och det ska göras innan sju på morgonen. Ni kanske fattar vem som har tagit hand om Charlie dygnet runt??

Jag ska väl egentligen inte klaga för han har varit supersnäll men det känns bara så hopplöst när inget blir gjort här hemma. När vi åker till bb så ska dessutom Daniel och Evelina bo här och det känns inte kul att be dom vara barnvakt i en svinstia......blääääää.
Nu har jag gnällt färdigt:=)

I kväll så fick både Tage och jag ett ryck. Tage mpnterade ihop skötbordet i sovrummet och jag bäddade spjälsängen, i blått!! Tänk om det blir en tjej då, sa jag till Tage. Då sticker jag ut på Mora och köper tjejlakan!! Bra!! Ett problem mindre.......Eller så struntar vi i det och tar ett helvitt vi har hemma.
Idag kom det en liten fleeceoverall på posten. Den var så fin och matchade INTE mössan jag köpt!! Grrrr.......Men jag orkar faktiskt inte bry mig just nu. Jag får väl fixa det sen. Känner jag mig själv rätt så kommer ungen att ha massor av mössor ändå inom en månad;=)

Godnatt

1 kommentar:

Brunkullan sa...

Inte konstigt att han var så dålig då, öroninflammation, stackarn! Hoppas det vänder fort nu!
Kram