onsdag 31 december 2008

Gott nytt år!!

Jag hoppas att det nya året börjar bättre än det gamla slutar.
Jag är i slutet av en penicillinkur. Jag var till doktorn och han konstaterade att jag hade bihålsinflamation och bakterier i lungan så jag fick penicillin och skulle vila, hahahaha!!
Igår började det värka i mitt vänstra öra. Ett tag värkte det så jag trodde att jag skulle bli sinnessjuk. Har man inte haft öroninflamation så har man ingen aning om vad jag menar.

Jag åkte upp till doktorn i Lofsdalen och han konstaterade att jag hade öroninflamation i bäggeöronen. Jag fick droppar och förlängd penicillinkur. Kul!! Det värker så jag blir nästan tokig.

Inget som jag tänkt göra har jag hunnit med. Jag skulle maila Maia och tacka för hennes underbara julkalender. Tänkvärda ord har hon levererat varje dag i december. Jag har njutit i fulla drag av att läsa dem. För er som inte vet vem Maia är så kan jag säga att hon är en till växten liten kvinna med ett STORT hjärta och ett intellekt som imponerar t.o.m på mitt ex, och då är man något utöver det vanliga kan jag säga.
Jag tar tillfället i akt och tackar henne här. Tack Maia för att du har förgyllt december månad för mig. Jag kan tillägga att det faktiskt var tack vare Maia som jag började använda datorer. Jag kommer ihåg när jag visade henne ett recept jag skrivit ut helt på egen hand, då var jag stolt.

Inte har jag vågat besöka Tobin heller. Tänk om jag hade smittat honom med mina hemska bacillurer, huvva!! Men jag hoppas att vi träffas snart ändå.

I kväll ska jag äta god mat och kanske titta på lite fyrverkerier, om jag orkar........jag menar då givetvis titta på fyrverkerier, äta orkar jag alltid. Jag ska ha mitt ex på middag, Tage har bjudit hem honom varje nyår så det är numer en tradition att vi tre firar ihop. Karlarna brukar ha mycket roligt då de gaddar ihop sig mot mig. Men i år får de passa sig. Jag ammar och är hormonstinn, dessutom värker ju mitt öra så jag tål inte så värst mycket.

Bla bla bla vad jag surrar.....
Gott nytt år alla vänner och alla som jag känner. Ni som känner mig vet att jag tycker om er sååååååååååå mycket och önskar att ni får ett kanonår.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Gott nytt... Jag tar med mig familjen och hälsar på nån dag. Tyra vill ju träffa Millie! Kram

Maia sa...

Gott 209! Krytt nytt år till dig också förresten!

Och... tack, söta! sade hon lätt rodnande.

Gunilla sa...

Gott nytt år! Hoppas du blir frisk i räääcerfart

Carolas vardag sa...

GOTT NYTT ÅR DU MED!!!!Fy vilkens attans otur med bihålor och ont i öron,hoppas nu att det blir bättre,KRAMAR OM

Helen sa...

Gott nytt år Mathilda!!