tisdag 2 september 2008

Sch!!

Min extremt goda banankaka med hasselnötter. Perfekt när man skriver blogg med en kopp thè till.
Så här fin overall har min gubbe valt till Charlie i vinter. Jag är jätteglad!! Mest för att han betalar den.....

Höstskorna fick jag däremot betala.
Tilde har fått likadana höstskor fast i en annan färg. Dom var så fina att jag genast var tvungen att betsälla ett par till charlie. Väl inne på hemsidan så såg jag att det var fraktfritt om man handlade över 500;-, annars var frakten 89;-!
Självklart beställde jag ett par skor till så det blev över 500;-.
När skorna kommer så såg Tage de på bilden och säger: Dom ser dyra ut! Nu blir det bara ett par skor till honom i höst.
Nu ligger det andra paret väl gömda här hemma........
I morgon åker jag till Falun och hälsar på min bästa granne Jenny. Vi ska shoppa, gå på restaurang, shoppa, fika, fixa mitt hår, shoppa och sen äter vi nog lite igen.
På torsdag kväll ska jag dessutom ha en blingovisning, det ska bli jättekul.
Annars har det mest varit sjukt här hemma en vecka nu. Först jag och nu Charlie. Men han börjar piggna i så på torsdag hoppas vi att han kan gå på dagis. Annars får Tage vabba.....undra om han vet hur man gör då?
På fredag kommer jag hem igen och då kommer Daniel och hälsar på en snabbis. Att man kan längta så mycket efter sitt vuxna barn. Jag önskar verkligen att han bodde närmare, undra om han önskar det??
På lördag fyller Tilde två år och då blir det kalas. Kul! Jag älskar att gå på kalas och äte en massa gott och tjata med folk. Det bästa av allt är att jag vet att jag får en kaffe latte när jag är där...mums!!
På kvällen åker Tage till skogen för att hämta hem mat till sin familj, som han så fint uttrycker det. Jag har erbjudit mig att hämta mat på Ica så att han slipper men det går inte. Det ska tydligen vara mat från skogen i år också.
Nu ska jag lägga mig och sova gott hoppas jag. Igår natt somnade jag halv tre och det har kännts idag kan jag lova.
Godnatt, sov gott, Jesus vakar över dig!! (som min mormor sa varje kväll till mig;=)



3 kommentarer:

Carolas vardag sa...

Åååå hade det inte varit så långt mellan oss hade jag kommit på en fika med den goda kakan:)recept kan du väl lägga ut så får man baka den själv då:)Kul att du piggat på dej och att du tar nya shopping tag:)Kram

Brunkullan sa...

Hoppas han kommer hem med mer än en julgran i år ;)

Anonym sa...

Du den kakan såg ju jättesmaskig ut. Vill ha recepet. Ser att jag inte är själv om det.
Du måste nog lägga ut det här.
Ser att du också blir jaktänka nästa vecka. Hoppas bara att det finns någon mat i skogen annars hade det ju varit lika bra att gå på ica.
Ha så kul i Falun.
Kram // Anna-Karin B