söndag 14 september 2008

En gång plugghäst, alltid plugghäst!!

Nja, nu överdrev jag kanske lite......men i alla fall så kommenterade magistern mitt arbete och det var jättebra!!
Eftersom min nya kurs om Henning Mankell börjar i morgon så var jag och lånade böckerna som vi ska läsa. Den första hette, Fångvårdskolonin som försvann. Det lät inte så upphetsande men jag hade ju tre veckor på mig att läsa den.
Jag började läsa i bilen på väg till Lofsdalen i fredags. Den var faktiskt jättespännande. I morse medans Tage gjorde frukost så läste jag ut den:=) Duktigt va??

I morgon ska vi få uppgifter som handlar om boken så när jag gjort dem så är jag färdig. Tänk att jag blivit så nitisk på gamla dagar........

I morgon kväll har jag blingovisning i Ljusdal. Ett besök på Kardemumma ska jag även hinna med, och ett på Rosehills.

See you

Herregud!! Jag höll på att glömma att jag varit på bio idag. S.A.T.C såg vi! Superbra film som gott hade kunnar vara två timmar till, med en kisspaus då förstås;=)

2 kommentarer:

Brunkullan sa...

Åh, jag vill också på Kardemumma... Vart såg du att det scrap-kursen kostade 800? Står på sv:s hemsida att det kostar 500.

Anonym sa...

Halloj!
Visst var filmen BRA!!??
Har du börjat plugga och vad ska du bli när du blir stor?
Jag ska försöka komma igenom matte A så jag får behörighet att söka vidare. Men matte är så tråkigt :-(
Ha det bra!
kram// Anna-Karin