måndag 8 september 2008

Inspirerad

Jag blev så inspirerad av Lindas blogg att jag nu härmar henne en del......

Jag avskyr takfläktar, det är gräsligt, porrigt och helt ute enligt mig. Varför sitter det då en i taket i hallen??

Jag avskyr lackad furu! Usch vad fult det är, och blir bara fulare med åren. Varför har vi köksstolar i lackad furu då? Och varför står den lilla, fula, äckliga, gräsliga, avskyvärda minikökssoffan kvar i hallen?

Jag avskyr gula tapeter med blommor på, speciellt om det sitter en matchande bård på. Varför har vi sådana i köket då?

Jag avskyr badrumsinredning med spröjs i guld på. Hur i herrans namn hamnade det sådana i badrummet??

Och varför är trappen i hallen fortfarande omålad? Med en hemsk brun nålfiltsmatta på varje trappsteg.

Det är så här för att jag är snäll!
Jag förstår att det kommer som en chock för er som känner mig, men jag tror faktiskt att det är så. Jag skulle hota med att flytta om inte dessa saker blev åtgärdade snarast!!
Flytta då, skulle Tage säga och sätta på takfläkten......(så att den snurrar alltså....)

När det kommer till vissa saker så har jag märkt att jag är maktlös. Hur jag än tjatar så händer det inget, eftersom Tage inte vill att vissa saker ska ske!
Så tro nu inte att det är jag som inreder allt i vårt hem. Mycket har jag fått bort men inte allt.

Förresten så har jag några jättesnygga ölsejdlar med björnar och älgar på som någon kan få. Jag kan nog betala dig en slant om du kommer och hämtar dom innan Tage kommer hem från jakten;=)

Natti natti
P.s
Kolla in min länk till Carolas blogg. Hon har gjort superhöstfint på sin farstukvist.

3 kommentarer:

Anonym sa...

aaaaaaa jag som trodde jens va lat... de är för att han inte VILL ta bort vissa saker å göra om vissa grejer som det inte händer... nu börjar jag förstå... ska nog ta å fixa lite medans han är borta på älgjakt... kanske vi ska ha loppis på deras grejer?!?! om du har de där glasen så kan jag hitta nåt matchande... älghorn kanske?!? nån?!?!

Carolas vardag sa...

Hahaha fatta vad hemma blind man kan bli:)först när jag läste din list och Lindas som jag kom på ´massor av saker som jag INTE vill ha:)skall härma er två och själv göra en lista:)men jag kommer nog att fylla på den hela tiden:) Tack för att du gillade min farstukvist:)Ha det bra KRAM

Helen sa...

Vi har också en takfläkt..vinröd!!!!! jätteful och den fanns i ett annat hus vi bott i .Jag sa bestämt att den åker inte upp, känns som jag bor på en bordell!! Men i sommras var det så outhärdligt varmt..så jag fick ge mig..fast ful är den och snart åker den ner i kartong igen!
kram