måndag 22 september 2008

En vanlig dag

Nu har Tage kommit hem från älgjakten, tur för honom kan jag säga........I lördags var jag inte på jordens bästa humör. Charlie hängig och jag fick sitta innne nästan hela dagen i det fina vädret.
När Tage ringde och fråga om det gick bra så bröt jag nästan ihop.....av ilska!!

Jag fattar inte vad det är som är så himla kul med att sitta i skogen och vänta på att få skjuta en älg? Man måste nog vara född till jägare, jag kommer ALDRIG att bli det.

Idag har jag haft visning i Ljusdal och det var jättekul. Trevliga människor och gott fika, handlade mycket gjorde dom oxå:=)

I morgon ska jag börja läsa inför nästa uppgift i psykologin, behov och motivation, intressant.

Ska lägga in lite bilder från Charlies rum som börjar bli klart oxå. I kväll sover han i sitt nya rum alldeles själv, vi får väl se hur det går??
Godnatt

2 kommentarer:

Carolas vardag sa...

Mm här är det inte vilka lärar som helst:/Håller med dej om att va jägare måste va ett specillt fok slag det:)Kul att det går bra för det att sälja kläder:)Det säljs för lite si och så här när det gäller Tupperware:)inte blir det samma stora siffror som i fjol inte fast jag har lika många demon.)men man skall inte klada ikväll var vi två försäljare på samma gata:/Ha det bäst KRAM

Anonym sa...

Men Mathilda, det är helt underbart att vara jägare, iaf när det är soligt och varmt, man sitter helt själv i skogen och solar näsan. Det är alldeles tyst (ibland), grilla lite korv, fika och bara må gott =) det är så härligt! Bara att få vara ensam. Och sen förhoppningsvis kommer det en älg =D
Kram Annica