torsdag 24 januari 2008

Top 3





Idag har tre utav mina favoritsaker dykt upp. Först så har jag bakat marmorerade brownies med hallon. Med posten så kommer Charlies nya tröja från Molo. Den är så fin att jag nästan vill smaka på den.....Dessutom kom det en massa papper jag beställt, jippie!! Nu vill jag gå kurs IDAG!!
Jag har städat som en galning på kontoret så nu är det bra ordning. Ja det är ju inget scraprum precis men jag har en plats att sitta på i alla fall. Resten av huset har fått sig en omgång ajax så nu luktar det jättegott.
I kväll har jag tränat pilates. Det är så grymt skönt och bra för min onda nacke. Min huvudvärk har varit borta sen jag började med pilates i höstas. Det där kanske lät som att jag saknade den, det gör jag inte;)
Idag låg vi på rygg i en timme och tränade mage och rygg. Hade det inte varit för mina fettdepåer på magen så borde mitt sexpack ha synts...hahaha. Jag brukar säga att jag har en hel öltunna på magen, inte nåt litet fjuttigt sexpack!! Fast ska jag vara ärlig så hade jag nöjt mig med ett sexpack.
I helgen ska jag ta mig ut på en längdtur. Ja om solen skiner och spåren är nygjorda vill säga! Man blir bortskämd när man bor här uppe. Jag åker inte gärna ut på fjället om det inte är sol.
I morgon kan jag hämta mitt paket från Panduro med ännu mera scrapgrejer.....härligt!! Jag ska börja med ett födelsedagskort till Charlies kompis. Jag kan ju inte säga vem för jag tror mamman läser min blogg......det kvittar nog......hon är ganska smart;)
Nu börjar det bli dags att dra ihop ett gäng med Flitiga Lisor. Vad är det kanske du undrar?? Läs nåt annat om du inte vet vad Flitiga Lisa är......Det är en blomma!! Vi i Flitiga Lisorna älskar blommor!! Fattar ni?? Vet du inte vad det är så ska du nog inte vara med....Men... det är klart om du vill lära dig så kan du ju vara med.
Jag är absolut inget proffs på blommor men jag tycker det är skoj. Jag kan skilja på tulpan och ros tex. Slutskojat om det här nu!! Allvarligt talat tjejer....
Vore det inte kul att träffas några kvällar innan våren och prata om blommor och fröer (det blir säker om bin oxå;)) och trädgård. Jag tycker att det är roligare om man är fler som kan inspirera varandra. Och hjälpa varandra!! Vad kul om vi tog en kväll i varje trädgård och hjälptes åt att göra fint. Det här lämpar sig bäst när snön smält......så vi har gott om tid att frossa i trädgårdsböcker(jag har massor) och frökataloger. Tänk om vi dessutom kan hjälpa varandra med vattning i sommar!!
Jag tycker personligen att jag har en toppenidè. Vad tycker du??
KOMMENTERA GÄRNA

1 kommentar:

Helen sa...

Hej Mathilda!!
Den där kakan såg mer än god ut...kankse man kan få receptet..om det inte är hemligt. Jag har faktiskt träffat folk som har hemliga recept!!! Fattar aldrig varför...
Har du alltid snö..måste fråga mina barn var du bor..jakob jobbar med sveriges landskap nu..
skulle verkligen va roligt att träffa dig..det är så långt bara..
kram
Helen