onsdag 23 januari 2008

Oxfilèpasta

Skriver ner mitt recept på oxfilèpastan, den är väldigt god. Den kan vara riktigt nyttig och gi-vänlig om man tar fullkornspasta och havregrädde.
Jag anger inga exakta mått utan ni får höfta och smaka er fram.

Oxfilè
rödlök
svamp
gul paprika
sockerärtor
creme bonjour soltorkad tomat
havregrädde

Fräs oxfilèn och grönsakerna. Tillsätt en ask creme bonjour soltorkad tomat och havregrädde.
Låt det puttra och smaksätt med kalvfond på flaska. Koka pastan och blanda ihop allt.
Grovriv parmesanost och strö över....mums!!

Just nu försöker jag mig på en hemsnickrad gi-variant. Jag äter lite kolhydrater och mycket proteiner. Jag vågar inte utesluta kolhydraterna helt eftersom man då kan bli dum i huvudet enligt mitt ex. Han om någon borde ju veta;) Han är ju intelligent och korkad på samma gång....hahaha. Skämt åsido, vi har en god relation och han tål lite skoj.
Han brukar dessutom gadda ihop sig med Tage när han är här så det är på tiden att jag ger igen.

Gi var det ja......Jag har testat det förut och mådde jättebra. Jag var aldrig uppblåst som en spärrballong i magen. Jag tycker dessutom att det är gott med bönor och linser. Nu drar jag ner ordentligt på kolhydrater och äter mer frukt och grönt. Jag vågar mig inte på något drastiskt för då tröttnar jag fort.

Idag är det -20C men jag måste ut ändå och röra på mig. Jag ska gå brorundan med grannen och hennes hund. Mina skidor är rengjorda så nu ska det på glidvalla och sen lite fästvalla. Sen ska jag ge mig ut och åka varenda dag!! Jag lovar inget men det känns bra nu.....;)

Ha en bra dag.......

1 kommentar:

Gunilla sa...

Ska testa detta receptet.
Jag gillar också bönor, tycker det är supergott. Har du recept på det med. Du kanske skulle öppna en "Mathildas matblogg". Jag vill ha massor med recept av dig.
(drömmer mig bort o minns din mat...dregel)