måndag 21 januari 2008

Här är mitt liv idag.....

Nu har jag börjat blogga här. Varför då kanske ni undrar?? Jo här bloggar många av min "gamla goa" vänner från en svunnen tid av mitt liv...hihihi. Nej ärligt talat så tycker jag att det är så himla kul att blogga. Jag har alltid älskat att skriva om allt möjligt.
Jag är ingen hejare på gramatik så ni får ha överseende med det.

Idag är jag hemma med Charlie. Han hade feber igår så han får vara hemma med mig idag. Han har nyss somnat, det tog bara 1,5 timmar att få honom att sova!! Helt plötsligt är det omöjligt att få ungen att sova! Tänk om jag hade varit ute och gått med honom....då hade jag väl snart varit i Mora! Åh Mora....där finns det McDonalds.......längtar......

I kväll ska jag jobba, perfekt att slippa vabba, det förlorar man pengar på har jag märkt. Och pengar kan man inte få för mycket utav. Speciellt inte nu när jag beställt scrapsaker för 300;- bara sådär! I och för sig så sa Tage att han skulle sätta in sin lön på mitt konto eftersom han jobbat så sjukt mycket den senaste månaden. Då borde jag ju kunna beställa lite till?? Eller?
Nej jag måste ta det lite lungt...jag ska ju på spa snart, och då vill jag säkert köpa någon kräm som gör mig 10 år yngre. Den lär nog kosta multum!!!!!

Jobbet var det ja!! I kväll ska vi börja göra en ny meny. Det är inte bra för mig eftersom vi då provsmakar allt. Jag har redan smakat 3 gånger på chokladtårtan och 2 grr på mandelparfaiten som är på menyn. Nu vet jag exakt hur dom smakar. Chokladtårtan bara smälter i min mun när jag biter i den......och så lite hallongrädde....ååååhhhhh, vem behöver sex......hihihi (jag).

Jag var ute på en promenad idag och det var riktigt skönt ute, - 10C och lite solsken. Jag gillar vintern när det är riktig vinter. Till helgen ska vi åka skidor i Lofsdalen, om det inte snöar, för då måste Tage ploga!! Från 1:a november till 30:e april kan vi inte planera någonting. Min sambo har då plogjour och kan inte åka bort. Vi kan åka om det inte snöar men vem ska man lita på egentligen?? I helgen utfärdades det varning här! Två dm snö och värsta stormen......vi som skulle till Lofsdalen. Hur mycket snö kom det?? Inte ens två mm!!!!!!! Vi får prognoser direkt från smhi och dom uppdateras varje halvtimme!!!! Grrrrrrrr vad arg jag blir när det händer sånt här. Det känns som om hela vintern blir en enda stor väntan på att se om det snöar eller inte.

I helgen ska Daniel tävla i Norge. Fredrik åker med som tur är. Jag vill inte köra 25 mil med släp på smala, hala vägar. Jag hoppas att det går bra för honom och att han inte skadar sig alltför mycket.....

Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa nya Family living. Tage avskyr den tidningen för jag får alltid så mycket ideèr

4 kommentarer:

Hanna sa...

Kul med en ny blogg att kika i. Söt liten kille, vad härligt det ser ut med två små tänder i underkäken, gulligt.

Carolas vardag sa...

Hallå!!!!Kul med din nya blogg:)jag skall till Sundsvall på fredag på Big Weeks vakan:)och tar Ikea på dagen:)Du hänger väl med så det blir lite roligt på stället:)Vore kul att snart få fräffa dej KRAMAR

Gunilla sa...

Tjohoo....va kul Mathilda.

Snart kommer lite post...:)(i slutet av veckan)

Kram

Helen sa...

Hej!!
va kul att höra från dig..du, jag kände inte alls igen dig på bilden....va roligt att du fått en liten plutt. Min minsta är 2 år (-05:a). När är din charlie född??
Jag skrattade när jag läste om ditt bakande..tur att vi inte bor nära varand..eller synd..det första jag tänker på när jag vaknar är: vad ska vi fika i dag??
Åh, det finns så mycket gott.
gå in på min blogg senare i dag, så får du se dagens tårtor..

kram
Helen