söndag 27 januari 2008

Sköna söndag

Charlie åker snowracer med pappa
Skidbacken

Daniel på väg ut på fjället










I år är det MYCKET snö i Lofsdalen.

Vilken härlig dag vi haft. Vi åkte ganska tidigt till Lofsdalen och där hade vi det underbart. Strålande sol och medans Charlie sov gick vi en långpromenad. Lunch på Lisas (som vanligt), och lite shopping på Karins. Jag köpte kalsonger till Daniel med inbyggda skydd på sidan av benet.

Tänk om det fanns trosor med sådant skydd på rumpan.....då skulle jag köpa det direkt. Jag har nämligen den plattaste häcken som finns. Nu har den dessutom börjat sin mödosamma resa ner mot knäna oxå!! Eländes elände...hur ska detta sluta??

I sveg blev vi bjudna på middag hos Jenny och Tobba. Vilken karl Tobba är. Han stod ute och grilla kött åt oss!! Åhhhhh vad gott det var. Jag blundade och tänkte på sommar och sol när jag tuggade...längtar.....

Nu har jag packat en massa traderapaket. tråkigt men det måste göras ändå. Det är desto roligare när jag kollar mitt traderakonto.

I morgon börjar en ny arbetsvecka och det ska bli skoj. Vi har ju ny meny så det är lite nytt att laga och provsmaka. Sen ska Tage vara lite ledig för vi ska städa garaget!! Mindre roligt. Förmodligen blir vi ovänner eftersom jag vill slänga och Tage vill spara. Ja ni får nog läsa om hur det går.

Tack för kommentarer på min lo, men ska jag inte göra något längst ner?? Det ser ju fasligt tomt ut tycker jag;)

1 kommentar:

Helen sa...

Ser härligt ut med all snö..jag vill också ha snö!!! Vi har i alla fall sol, alltid något!!
ditt scrappande var jättefint!! Pyssla är så kul..det är det som innefattar min dröm..en underbar hobbyaffär med väl utvalda saker, för pärlande, scrappande och min favorit:tårtverktyg. Drömma kan man ju.
Helen