onsdag 23 januari 2008

Man lär sig något nytt varje dag....

Idag har jag lärt mig att lägga in bilden där den nu befinner sig....inte dåligt va?? Jag har även lärt mig att reda en sås med vetemjöl istället för maizena!! Det var jättebra, gästerna hade nog inte uppskattat sås med klimp.....
Jag har gått brorundan otroligt fort idag igen. Jag har bytt foto i min presentation och lunchat med Ninni. Tänk vad man hinner på en dag!!
Vi kikade in på Dollarstore. Jag har ju köpförbud där av Tage. Allt jag har köpt har gått sönder väldigt fort, så han vill inte att jag handlar mer där. Men det är ju svårt att låta bli ibland. Man kan inte alltid göra som man blir tillsagd, eller hur??
Jag har ju börjat scrappa lite grann och då behöver jag lådor att lägga alla småsaker i. Helst skulle jag ha ett helt rum för detta ändamål men det kan jag nog glömma. Jag köpte i alla fall två små fiskelådor som jag ska ha dekorationer i, eller är det dom som kallas tags?? Jag måste lära mig scrappspråk om det ska kännas seriöst. Idag sa jag att jag skulle garnera ett kort!!
Det låter värre än när Tage sa att båtar parkerar!!! BÅTAR LÄGGER TILL!!
Skit samma......i morgon ska jag förvandla vårt sunkiga skräprum till ett hobbyrum!! Ja ja tänker ni nu!! Det har vi hört förut.....Nu ska jag verkligen göra det. Jag ska köpa fler lådor och organisera allt. Åh vad fint det ska bli. Hoppas inte Tage märker att lådorna är från Dollarstore.
Förresten, idag hade det kunnat gå riktigt illa......Jag har beställt scrapsaker för MYCKET pengar. Jag kommer alltid hem först och tar in posten så att jag kan lägga undan vissa saker......Idag jobbade jag på em och Tage kom hem först.....ooooooh vad nervös jag var!!
Tack gode gud så kom det bara en tröja idag, och tapetprover, och lite grejer från Libero som jag fått. Tage fick se babyfilten och såg lite undrande ut.......Nej jag är inte med barn!! Ännu.......
Grejen var att det inte fanns något kul att få för blöjetiketterna så jag bara kryssade i på måfå.
En babyfilt kan man faktiskt ha till dockor! Ja Charlie ska få leka med dockor, om han vill. Just nu står han bara i fönstret och tittar efter "tatto" (pappas traktor) så vi får väl se hur det blir med dockor.
Nu ska jag kika in på Tradera och se hur mycket rikare jag blivit:) Tänk om någon vänlig bloggläsare ville skicka en kommentar och tala om för mig hur jag länkar till mina auktioner. Jag vill oxå kunna se hur många som besökt min sida. Och så vill jag kunna länka till era bloggar.....hjälp.

2 kommentarer:

Carolas vardag sa...

jag trodde jag hade fått till att kunna lägga in favorit bloggar på sidan av min blogg men så var inte fallet:(ibland tror man så mycket men när man inser att det inte gick blir man så j.... less:)Du skriver så roliga bloggar så jag blir glad bara av att gå in till dej.Fint kort på dej också föresten:)Kram

Gunilla sa...

Underhållande inlägg, jag satt o flinade hela tiden. Det där är min Mathilda tänkte jag. Precis som förr i tiden. Man har inte tråkigt i en sekund med dig.

Garnera en tårta....du o Helen skulle ta varann i hand. Det kanske är ni som är systrar...

Jag kan hjälpa dig med hur du lägger in räknare o länkar, men lite krångligt via mail. Kanske kan vi höras på telefonen isånafall. Om ni har bredband. Annars skiter det sig.
Kram, nu ska jag snart köra barn till skola o skolbuss.