tisdag 22 januari 2008

Hurtbullen

Idag har jag varit en hurtbulle, det känns som det i alla fall. Min granne och jag gick en brorunda i ett tempo som fick mig att tänka på Lindas spinningpass. Jag var jätteglad när hennes hund ville bajsa, då fick jag hämta andan lite. Skönast var det efteråt som vanligt.

Idag har det varit en lugn dag, det brukar bli det när jag jobbat kväll dagen innan. Det var jättekul att jobba igår kväll. Jag bakade chokladtårtor och gjorde oxfilèpasta som ska vara på menyn. Kul med lite nya maträtter. Jag är urless på att göra mandelpotatistårta och balsamicosås. I morgon blir det västerbottenostpajer, mandelparfait och oxfilèpasta.

Jag åt bönsallad till maten idag eftersom jag vägde mig i morse!! Usch, det var inte trevligt kan jag lova!! Nog skrivet om det.

Jag lägger in lite bilder på min gullunge Charlie. De stora uppskattar inte om jag lägger in bilder på dem.....

3 kommentarer:

Maia sa...

Min hurtbullighet idag bestod i att jag lämnade mitt arbetsrum mitt på dagen och gick ner till byn (alltså byn på danska då..). Jag gick genom universitetsparken som är otrolig och böljande och oemotståndlig. Sedan köpte jag onödiga saker på Søstrene Grene (http://www.grenes.dk/default.aspx) och åkte hem. Sedan dess har jag suttit och arbetat här i soffan tills jag fick kramp i BÅDA fötterna. Jag menar... hur dumt är det?
/Maia

Gunilla sa...

Jaha, då får väl jag lämna rapport om min hurtbullighet. Jag vill ju inte vara sämre än Maia:)
Eh....jag gick från parkeringen till biblioteket o sen till frissan o sen satte jag mig i bilen o åkte hem. Jo, jag hämtade in ved och gick o hämtade posten. Det var den dagens motion. Skärpning Gunilla.

Oxfilépasta låter annorlunda. Gott??

Har du smala recept eller har du bara smarriga? Du kanske har smala och smarriga? Alla recept mottages, gärna med kyckling i. O en o annan efterrättskaka eller paj.


Kram

Carolas vardag sa...

svar på din fråga in min blogg,jag vet inte,men du verkar ju ha fått till länkar på sidan om din blogg hur gjorde du???Lär mej jag länkar gärna till din sida:)Skall kolla in din kompis sida också Kram och synd att vi inte träffas i Sundsvall:(Vore kul att träffa dej Kram