onsdag 14 mars 2012

Sällskapsdam





Jag är sällskapsdam och vårdare åt mina sjuka barn. Jag är definitivt inte student den här veckan, och inte glamourmamma heller. Outfiten består mest av mysbyxor och raggsockar.

Charlie är mycket piggare nu men Millie har blivit sämre tyvärr. Jag ser till att de får vätska och mat, det är typ det jag hinner. Fota lite hann jag när de byggde med Lego och när de sov passade jag på att diska och hänga en tvätt.

I morgon kommer Tage hem. Klockan fyra landar planet och jag har lovat barnen att vi ska hämta honom. Millie är övertygad om att han flyger planet och att vi ska åka vidare till Grekland. Hon kommer säkerligen att bli jättesur men då är Tage hemma. Det innebär att jag tänker stänga av mina öron en stund och låta honom ta över. Men bara en stund.

Nu ska jag pressa mig lite citrusfrukter med riven ingefära i. Jag inbillar mig att det ska hjälpa mig att komma undan den förkylning som vill ta över min kropp. Jag tänker göra allt i min makt för att lura den rackaren.

Hur lurar ni era förkylningar?
Eller ni kanske är så sunda och hälsosamma att ni inte får några;)

Inga kommentarer: