onsdag 21 mars 2012

På banan igen


Tre dagar med feber, täppt näsa, rinnande näsa, ont i bihålorna och hosta sätter sina spår. Jag har knappt orkat vara uppe men nu är jag pigg igen.
Var till doktorn igår och skällde på honom så att han såg alldeles förtvivlad ut, han slog ut med armarna och utbrast att han inte kunde göra något annat än att skicka mig till stan.

Ska inte doktorn kunna trolla med knäna?

Jag får nya förkylningsvirus hela tiden, jag hinner knappt bli frisk innan jag drabbas av ett nytt. Eftersom jag är allergiker drabbas jag lite extra, det är därför jag blir däckad varenda gång jag blir förkyld. Och virus kan man inte göra något åt. Men eventuellt ska de spola bihålorna, och ja, jag vet att det gör skitont. Men jag tror det är värt den smärtan.

Annars händer det inte så mycket, jag pluggar, jobbar, snyter mig, lagar mat, vilar lite, tvättar, städar och försöker umgås med Tage som är hemma.

Det är vår i luften och det känns härligt!
Synd att snön försvinner men den kommer ju igen, säkert snabbare än vi tror. Efter att ha bott här i snart tretton år så vet jag att både april och maj kan bjuda på ett par decimeter snö. Det enda som grämer mig är att jag inte åkt skidor uppe på fjället en enda gång i år. Men det är faktiskt inte försent och jag har åkt mer skoter i år än jag gjort de senaste fem åren, så jag ska inte klaga.

Nu ska jag plugga näringslära inför tentan på fredag. Det är mycket krångligare än vad man tror faktiskt, men det är skoj. Jag är i slutspurten nu och motivationen är inte på topp, jag vill att det ska vara klart nu. Men men, det händer nog alldeles strax.

Inga kommentarer: