fredag 9 mars 2012

Nytt nytt nytt!!

Det blev de lila skorna!
Fast jag ville ha de vita också.

Idag var det andra dagen på min introduktion och eventuellt var det någon pusselbit som föll på plats. Det är sjukt mycket att hålla reda på, många vårdtagare man ska hitta till och jätte jätteskoj!

Jag har lärt mig så mycket på dessa två dagar. Det är inte bara att komma in i en annan människas hem och hjälpa dem. Du kommer in i deras hem! Deras privata sfär. Man måste verkligen tänka på det och uppföra sig därefter.
Men jag njuter varje sekund och lär mig så mycket av de jag gått bredvid. Jag tror verkligen att jag valt rätt yrke. Det är inte många minuter på en arbetsdag som jag inte gillar!

I morgon är vi lediga och det ska bli sol så vi ska vara ute hela dagen har jag bestämt!

Inga kommentarer: